Ancestral

Ancestral

2014. április 24., csütörtök

Így kezdődött...

Már régóta kerestem egy olyan családfa programot, amellyel mindent meg tudok csinálni, amit egy ilyen programmal szeretnék, tud magyarul, és még én is meg tudom tanulni a kezelését. :o)
Jó néhány évig a PAF programot használtam és igazán elégedett is voltam vele; egy apróságot leszámítva, hogy sajnos nem tudott magyarul. (És most már nem is fog, mivel a fejlesztését befejezték.)

Aztán egyszer csak, néhány hónapja megmutattak nekem egy érdekesnek látszó programot, ami szintén egészen könnyen kezelhetőnek látszott, és tudott egy számomra rendkívül izgalmas dolgot, ami miatt első látásra beleszerettem... Már ha lehet ilyet mondani egy szoftverre.

Magyarításban már van némi tapasztalatom, mivel egyszer sikeresen lefordítottam egy Sudoku programot :o), így gondoltam, nekivágok a dolognak.

Azóta rájöttem, hogy ez annál valamivel bonyolultabb feladat lesz, kezdve azzal, hogy a program egyik fejlesztőjének a segítsége nélkül el sem tudtam volna kezdeni... és még nem is említettem az Úr segítségét, mert ehhez bizony arra is szükségem van!

Más részről is kaptam segítséget Kocsis Edit (mint a program valószínűleg legaktívabb magyar felhasználója :o), aki e cikk megírásának idején közel 80 ezer fős családi adatbázist vezet az AQ-ben), Dr. Orosz Árpád (mint nyelvész) és Hauck Georg (Pátriárkánk) személyében, akikkel együtt remélem, sokak számára hasznos munkát fogunk végezni.

A lelkes indulás óta, ami  kb. egy hónapja, március 21.-én 19 óra 1 perckor volt, már van némi eredménye a dolognak és a program a leggyakrabban használt képernyőkön már nagyrészt magyarul szól hozzánk; feltéve hogy a nyelvek közül nem a kínait, vagy a norvégot választjuk. :o))

A program az itt található útmutató alapján letölthető /ingyenes változatban is/, a magyar nyelvű használathoz pedig innen érheted el az útmutatót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése